Xfinder – idea i kierunek

Od jakiegoś czasu rozważałem nad deficytem rzetelnych kanałów informacyjnych opisujących aktualne trendy i nowości technologiczne w odniesieniu do sytuacji biznesowej danej branży. Znalezione w Internecie blogi technologiczne można w prosty sposób skategoryzować na opisujące technologie komercyjne oraz przemysłowe. Przeglądając udostępnione tam materiały trudno jest jednak trafić na artykuł, który nie jest sponsorowany. Sytuacja jest o tyle trudna, że zazwyczaj nie jest to w jasny sposób oznaczone.

Drogi czytelniku, nie zrozum mnie źle – nie neguję sensu istnienia takich blogów, w końcu sam jestem aktywnym czytelnikiem wielu z nich. Obserwuję jednak obszary wyobraźni technologicznej, które wciąż pozostają niezaspokojone.

Jako świadomy konsument sam testuję produkty i dostępne technologie. Lubię sprawdzać ich działanie, podziwiać projekt, weryfikować ergonomię… Niestety często dochodzę do wniosku, że moja opinia różni się od dostępnych w sieci testów i recenzji. Jestem ciekawy, jakie są Twoje odczucia?


Oddzielając grubą linią materiały sponsorowane zadałem sobie pytanie jaką wartość dodaną może wnieść materiał na blogu technologicznym?

Żyjemy w pośpiechu

Powiedzieć, że człowiek żyje w pośpiechu, to jakby nic nie powiedzieć. Biegamy od jednego punktu do drugiego zazwyczaj wykorzystując najkrótszą choćby chwilę na wysłanie kilku wiadomości, wykonanie telefonu czy sprawdzenie najważniejszych portali. Tworzymy część społeczeństwa head down – większość czasu spędzamy z głową skierowaną w dół, spoglądając w ekran telefonu. Osobiście twierdzę, że fakt, że nieustannie „scrollujemy” palcem po ekranie nie świadczy o nas źle. Jest to nasza jedyna nadzieja – w ten sposób pokazujemy, że wciąż szukamy. Szukamy treści. Szukamy wartości. Człowiek nawet wchodząc do cyfrowego świata, świadomie lub nieświadomie próbuje znaleźć odpowiedzi.

Ja tych odpowiedzi nie znajduję.

Będąc pasjonatem nowoczesnych technologii nie znajduję odpowiedzi na pytania, które sam sobie zadaję. Szybkość zmian zachodząca w cyfrowym świecie ma już niewyobrażalny poziom, a jej tempo ciągle wzrasta.
Dlaczego w takim razie zamiast skupiać się na kluczowych dla życia człowieka tematach, ciągle zalewa nas fala wiadomości na poziomie nowego emoji, sytuacji politycznej, nowości na platformie Netflix czy reklamy nowej oferty operatora telekomunikacyjnego?

Umieram z pragnienia, oni leją wodę
Woda sięga po szyję, ja spragniony tonę

Luxtorpeda – Pusta Studnia
tekst: Robert Friedrich

Dlaczego Xfinder?

Wierzymy, że świat technologii niesie ze sobą wiele niezrozumienia i utrudnia opisanie faktycznego statusu otaczającej nas rzeczywistości cyfrowej.
Pojawiają się pytania, na które odpowiedź nie jest prosta i oczywista.
Pytania, na które poszukując odpowiedzi nie wystarczy dodać czy odjąć kilku elementów. Należy rozwiązać złożone równanie i znaleźć „x”.

Xfinder to nie jest odpowiedź na Twoje pytanie sama w sobie – to Ty nią jesteś drogi czytelniku! Nazwa bloga to hołd dla Ciebie i innych ludzi, którzy szukają odpowiedzi i nie zadowalają się czysto marketingową częścią technologii.

W jaki sposób?

Wszystkie informacje na blogu podzielone są na 2 kategorie:

Technologie to dział poświęcony nowościom w dziedzinach technologii, informatyki, sieci neuronowych, sztucznej inteligencji i szeroko pojętej automatyzacji.

Artykuły to kategoria, w której znajdziesz nasze przemyślenia dotyczące aktualnej sytuacji rynkowej, oceny trendów technologicznych oraz narzędzia pomocnicze. Chcemy udostępniać również poradniki w celu przybliżenia świata nowych technologii osobom, które są dopiero na początku drogi jej poznawania.

Dziękuję!

Wygląda na to, że dotarłeś do końca pierwszego posta! Z tego miejsca serdecznie Ci dziękuję za poświęcony czas. Zapraszam do czytania najnowszych postów i zachęcam do dzielenia się komentarzem, co pozwoli nam lepiej zrozumieć kim jesteś i jakie są Twoje przemyślenia w danym temacie.


Dodaj komentarz

Close Menu